Få en sundere og bedre søvn, når hverdagene presser på

72

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Hverdagene kan til tider blive stressende og presse dig til et punkt, hvor du er tæt på at knække. Du er stresset, men du føler ikke, at du kan gøre noget ved det. Sådanne perioder kan der være. Det er desværre en del af livet, og du må prøve at kæmpe dig igennem det på bedste vis.

Stress påvirker i de fleste tilfælde også nattesøvnen og kan ødelægge din søvnrytme, hvis du ikke passer på. Der er et par små ting, du kan gøre, men det er ikke altid, at de virker. Derimod kan du fokusere på større tiltag, der er chance for, virker bedre og oftere end de små tiltag.

Reparerer din ødelagte søvnrytme

Små tiltag, for at hjælpe din søvnrytme tilbage på sporet, er sådan noget som at lufte ud fem minutter, inden du går i seng. Drikke et koldt glas vand eller tage et varmt bad lige inden sengetid, så din krop slapper af. Det er nogle af de mekanikker, du kan bruge, men der er også nogle andre og mere konsekvente ting, du kan gøre.

Hvis du vil prøve at tage et af de mere konsekvente tiltag, så find den perfekte boksmadras til soveværelset. Det kan nemlig godt hjælpe at skifte madras, dyne eller pude.

Stress har en negativ indvirkning på dit liv – hvad kan du gøre?

Det kan ske, at du bliver meget stresset og ikke føler, at du kan komme ud af det igen, medmindre alle dine bekymringer og opgaver går væk. Heldigvis er der nogle små ting, du kan gøre, som måske vil hjælpe dig lidt.

  • Sørg for at gå en tur og få frisk luft. Turen behøver ikke at være lang.

  • Lyt til dig selv og dine behov. Drik ekstra vand.

  • Find noget musik, du godt kan lide, og lyt til det, når du stresser.