Sådan promoverer du på sociale medier

1084

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Særligt i denne tid, hvor hele verden er gået online, er promovering på de sociale medier ekstra vigtig. Men også i en normal hverdag ved vi, at færre og færre læser indlæg i aviser eller høre/ser reklamer i radio og på TV. Derfor er de sociale medier den allervigtigste kilde til mere promovering af dit band, din virksomhed eller noget helt tredje. Herunder får du 3 tips til, hvordan du øger din promovering og får endnu flere til at opdage dig og det du kan byde på.

1.  Del din side på flere platforme

Hvis du har en facebook-side er du allerede langt. Du kan dog komme endnu længere ved at dele den på flere platforme. Eksempelvis kan du kode Facebook og Instagram sammen på en sådan måde, at dine opslag deles begge steder. På Instagram er det dog en ekstra fordel, at spæde dine opslag til med en masse hashtags, så dine opslag kan florerer rundt til endnu flere. På Facebook er der også denne delings-indstilling. Få folk til at dele din side, så den kommer rundt på fleres startside.

2.  Lav mange opslag

Du skal naturligvis ikke spamme dine følgere. Alligevel siges det, at et opslag skal deles 11 gange før folk husker det – vildt ikke? Det betyder også at du skal være endnu mere på mærkerne med dine opslag. Du kan sagtens poste en masse forskellige ting, men med det samme budskab. Har du et band, så kan du dele nyheden om en ny single MANGE gange. Start med et opslag om at singlen kommer, at den nu er kommet, hvor den kan findes osv. Der har du allerede 3 opslag. Herefter kan du ændre dit profilbillede til single coveret og du kan ændre dit coverbillede til et billede, hvor alle streamingtjenesterne står på. 2 oplsag mere. Ydermere kan du poste en video om, hvad singlen handler om, hvordan den er lavet og hvad motivet på coveret illustrere. 3 opslag mere. Allerede her har jeg givet dig 8 opslagsideer med præcis det samme budskab/indhold.

3.  Udbyd konkurrencer

Alt efter om du har et band, en vinhandel eller et hotel, så er din målgruppe vilde med konkurrencer. Alt der er gratis er tiltrækkende. Laver du konkurrencer, vil flere derfor automatisk dele dit opslag, fordi de tænker, at det øger deres chancer for at vinde. Er konkurrencens gevinst til at pakke ind, så brug det smukkeste gavepapir der viser noget om glæden for kunderne. Det virker ikke lige så fedt at have vundet, hvis det ikke ser specielt ud. Vis at du værner om din målgruppe og gør dig umage for dem.