3 gode grunde til, at du skal benytte email markedsføring

24

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Hvis du tror, at email er ude, og sociale medier er inde, så tager du fejl! Der er nemlig mange gode grunde til, at du stadig skal benytte email markedsføring. En af grundene til, at du skal benyttet dig af denne markedsføring, er, at du kan opbygge en solid kundebase på rekordtid. Vil du vide mere? Så læs med herunder, hvor du får 3 gode grunde til, at du skal benytte email markedsføring. Læs desuden mere om denne markedsføringstype hos poetype.

Opbyg en kundebase

En god grund til, at du skal benytte netop denne markedsføring, er, at du har mulighed for at opbygge en kundebase helt fra bunden. Når kunder benytter din virksomhed, kan de automatisk tilmelde sig nyhedsbrev og kampagner gennem deres email. Kan en kunde lide dit produkt, kan du altså hurtigt få opbygget en kundebase, som er interesseret i dit indhold. Bruger du udelukkende sociale medier som din eneste markedsføringsform, kan dette blive sværere. Du kan nemlig risikere, at din markedsføring ikke rammer din specifikke kundebase. Dette vil sige, at du kan bruge mange timer på at markedsføre din virksomhed og dine produkter uden held. Gennem email kan du række direkte ud til eksisterende kunder, der allerede er vilde med din virksomhed og produkter. Det bliver næsten ikke lettere!

Lav målrettet markedsføring

Som førnævnt kan markedsføring på sociale medier være svært, fordi du kan risikere, at du ikke rækker ud til det segment, du ønsker. Sådan er det ikke med email! Gennem din kundedata, har du allerede en god ide om, hvem dine kunder er, og hvad deres ønsker er. Har du eksempelvis opfanget en kunde, der er vild med et bestemt produkt, kan du gennem email lave en målrettet markedsføring af lignende produkter. Dette vil skabe en masse trafik på din hjemmeside. Email kan åbnes og bruges på telefonen. De fleste mennesker har deres telefoner med på farten, og dine kunder kan derfor hurtigt tjekke deres mail. Er din markedsføring kort og konkret, har kunden mulighed for at undersøge din virksomhed, og dine produkter, indenfor få sekunder. Der er altså ikke langt fra markedsføring til salg med email markedsføring!

Hurtig levering af budskab

Sidst, men bestemt ikke mindst, skal du vælge denne markedsføringsform, fordi det er en hurtig måde at levere et budskab. Vil du gerne sige, at du holder stort udsalg i din virksomhed? Eller har din virksomhed lige nu specielle kundefordele? Du kan skrive det som en overskrift i e-mailen! Budskabet med mailen skal stå som det første, når man åbner. Herefter kan du uddybe. På denne måde undgår du, at mailen bliver uinteressant for potentielle købere. Med email markedsføring kan du hurtigt og effektivt levere dit budskab og skabe mere trafik på din hjemmeside.