Værd at vide inden du køber reklameartikler

30
boligtilbehør

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Skal du bruge reklameartikler til din virksomheds markedsføring, så finder du i denne artikel en række tips, der kan hjælpe dig med at vælge det rigtige produkt og den rigtige leverandør. Læs med og bliv klogere på reklameartikler til din virksomhed.

Tænk på din målgruppe

Hvem forsøger du at nå ud til med dit reklameartikler? Tænk på deres alder, køn, interesser og behov. Dette vil hjælpe dig med at vælge et produkt, som de rent faktisk vil bruge og sætte pris på.

Lav evt en persona og beskriv, hvorfor vedkommende skal bruge præcis din reklameartikel. Det vil hjælpe dig og dit team til at holde målgruppen i tankerne, når de træffer beslutninger om produktet. Hvilket behov løser du for personen?

Vælg et produkt der er nyttigt

Ingen ønsker en reklame kuglepen, der ikke virker, eller en nøglering, der nemt går i stykker. Vælg et produkt, der er godt lavet og vil blive brugt af din målgruppe på daglig basis. Hvis det er noget, de vil bruge, vil de blive mindet om din virksomhed, hver gang de bruger det.

Dine reklameartikler bør være mærket med dit firmalogo og dine kontaktoplysninger. På den måde kan folk se det, når de ser det, 

Overvej dit budget

Hvor meget er du villig til at bruge på salgsfremmende produkter? Husk på, at prisen ikke altid er en indikator for kvalitet. Du kan finde produkter af god kvalitet til forskellige prisklasser. Men hvis du har et begrænset budget, er det vigtigt at være realistisk med hensyn til, hvad du har råd til.

Du ønsker ikke at bruge for meget på reklameartikler, men du ønsker heller ikke at spare og ende op med noget billigt og spinkelt. Find en balance mellem kvalitet og pris for at få mest muligt for pengene.

Du kommer ikke udenom at tænke pris per stk. Men glem ikke, at antallet af varer, du bestiller, også har indflydelse på den samlede pris. Hvis du bestiller i store mængder, kan du spare penge, men kun hvis du er sikker på, at du kan sælge eller distribuere alle varerne. 

Overvej din deadline

Hvornår har du brug for reklameartiklerne? Hvis du planlægger en stor begivenhed, f.eks. en messe, skal du afsætte nok tid til produktion og forsendelse. Og hvis du bestiller specialfremstillede varer, tager det endnu længere tid. Planlæg i forvejen, så du ikke får travlt og ender med at få ringere produkter.

Undersøg leverandører

Ikke alle leverandører er lige gode. Lav din research for at finde en velrenommeret leverandør, der kan levere produkter af god kvalitet til en rimelig pris. Du kan læse anmeldelser på nettet, tale med forhandlere m.v., så du træffer den helt rigtige beslutning.

Tænk over, hvad du ønsker at opnå med reklameartiklen

Forsøger du at øge kendskabet til dit brand? Drive trafik til dit websted? Fremme et nyt produkt eller en ny tjenesteydelse? Svaret på dette spørgsmål vil hjælpe dig med at vælge det rigtige produkt.