Derfor benytter virksomheder mødebookere

257
Håndtryk mellem partnere

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Flere og flere virksomheder vælger at alliere sig med et professionelt mødebookingbureau. Mødebookere kan nemlig skabe stor værdi for den enkelte virksomhed. Bliv klogere på, hvad mødebooking er, og hvordan du med hjælp fra mødebookere kan få flere og bedre kunder.

Møder der skaber værdi

Mødebooking hører under marketingsformen telemarketing. Det er en disciplin, hvor man etablerer kontakt til potentielle kunder med henblik på at sætte et salgsmøde op. Det betyder, at en mødebooker på vegne af virksomheder ringer til mulige kunder og arrangerer møder, som virksomheden så efterfølgende tager til. Læs mere om mødebooking her.

En mødebooker ringer dog ikke til hvem som helst. Samarbejdet indledes med en forventningsafstemning. Her præsenterer virksomheden sine krav og forventninger til mødebookingens resultater. Telemarketingbureauet vil ligeledes spørge ind til, hvor mange nye kunder, virksomheden har brug for, og hvad der karakteriserer de rette kunder. Derudover skal de vide, hvad der går et møde interessant for virksomheden. Skal de booke så mange møder som muligt, eller kun de møder, der med stor sandsynlighed ender i et salg?

Flere og bedre kunder

En mødebooker kan hjælpe virksomheder med at få flere kunder, fordi de formår at sætte møder af høj kvalitet op. I mellemtiden kan virksomhedens medarbejdere koncentrere sig om sine kerneopgaver og skal ikke bruge kræfter på en disciplin, de ikke er vant til at arbejde med. Med andre over kan man overlade arbejdet til et eksternt bureau, mens man selv fokusere på at drive virksomhed.

Mødebookere kan også vedligeholde kontakten til aktører, som allerede er kunder i virksomheden. Det er mindst lige så vigtigt at pleje nuværende kunder, som det er at finde nye – de skulle jo helst gerne fortsætte med at være kunder. Efterhånden som relationen mellem virksomhed og kunde styrkes, øges sandsynligheden for, at de har lyst til at købe flere produkter og større sortimenter fra virksomheden.