Hvad bruger vi klistermærker til?

38

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Klistermærker er ikke kun noget, som børn samler på. Det er faktisk et meget benyttet redskab i vores samfund og bruges til mange forskellige formål. Vi vil her forsøge at opridse bare nogle af de formål, som klistermærker bruges til i dag.

Advarselsmærker

Det er ikke svært at gennemskue, hvad dette klistermærker gør: det advarer. Det kan advare om en lang række forskellige ting i mange forskellige sammenhænge. Det kan f.eks. markere, at noget er farligt, skal fragtes forsigtigt eller at noget er decideret ætsende. Det går altså ud på på en nem og overskuelig måde at gøre modtageren klar over, hvilke farer, der f.eks. er ved et produkt, så der ikke opstår farlige situationer eller personskade.

Formålet med advarselsmærker er at præge folks adfærd, så man ser det og ikke gør noget forkert. Disse typer mærker er derfor ofte stærke i farverne og indeholder dramatiske piktogrammer. Det kan f.eks. være en advarselstrekant med en flamme indeni, som gør opmærksom på at væsken indeni er brandbar eller let antændelig.

Plomberingsmærker

Plomberingsmærker er de små klistermærker, der går i stykker, når du åbner et produkt. Det kan f.eks. findes på boksen til en ny smartphone eller tablet eller på bl.a. parfumer og cremer. Mærkerne sikrer, at man som forbruger ikke kan returnere et produkt, der har været i brug. Mange varer kan nemlig ikke sælges, hvis de har været i brug – og det er i høj grad sandt, når der er tale om bl.a. cremer og andre lignende produkter, som af hygiejnemæssige årsager selvfølgelig ikke kan sælges efter brug. Et anden mærke, der i denne forbindelse er relevant af testermærker, som sættes på de produkter i f.eks. Matas. De indikerer, at man må prøve produktet, inden man køber det.

Logoer

Klistermærker bruges også i markedsføringssammenhænge af bl.a. webshops, hvor de sætter et klistermærke med deres logo på de pakker, de sender ud. Det er nemlig en billig form for markedsføring, som faktisk kan have en ret stor effekt.

Hvis du selv mangler klistermærker stickers, så kan du med fordel på printet klistermærker hos Billesbølle. De leverer et produkt i en god kvalitet designet helt efter dine unikke ønsker.