Tip til webshopejeren: Hyr et tekstbureau og skab mersalg

190

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Driver du en webshop, er dine produktbeskrivelser en fundamental del af din forretning. Det er dem, der informerer om og sælger dine produkter.

Produktbeskrivelser er ofte korte tekster. Derfor er det altafgørende, at de er skarpe og præcise. Hvert et ord tæller. Sørg for, at hvert et ord i dine produkttekster giver værdi for dine besøgende.

At skrive skarpe produktbeskrivelser er en videnskab. Det er ikke alle, der mestrer denne disciplin, og derfor bør opgaven overlades til nogen, der gør. Det kunne eksempelvis være et tekstbureau som Somera.

Produktbeskrivelser er sælgeren i butikken

Når du besøger en forretning i gågaden, bliver du som regel mødt af en sælger. Vedkommende vil efter bedste evne forsøge at guide dig i retning af det rette produkt – og få dig til at købe det.

Samme opgaver tjener dine produktbeskrivelser, hvis du driver en webshop. Teksternes ultimative mål er at omdanne besøgende til betalende kunder.

Gode produktbeskrivelser er skrevet med fokus på at guide den besøgende. I en skarp og kortfattet beskrivelse skal du fortælle om produktet, dets egenskaber og kvaliteter. Og i sidste ende skal teksten motivere til et køb.

Ydermere er det afgørende, at teksterne er grammatisk og sprogligt korrekte. Flere undersøgelser viser nemlig, at mere end halvdelen forlader en webshop, hvis de opdager sproglige eller grammatiske fejl i produktbeskrivelsen.

Kan tiltrække trafik fra søgemaskinerne

De fleste webshops får trafik fra Google og andre søgemaskiner. Mængden af trafik fra disse kanaler kan øges med søgemaskineoptimerede produktbeskrivelser.

Når man arbejder med indhold til nettet, er det derfor ikke nok at skrive tekst til læserne. Skal indholdets udbytte maksimeres, er det afgørende, at der også skrives til søgemaskinerne. Ikke fordi Google skal købe dine produkter, men fordi Google kan levere dine kunder.

Forelsker Google sig i dine produktbeskrivelser, vil det resultere i en stigning i antallet af besøgende, der sendes videre til din webshop. Herfra er det tekstens opgave at overbevise kunden om at gennemføre købet.

Indhold, der er både søgemaskine- og salgsoptimeret, vil skabe stor værdi for din forretning. Sådant indhold tiltrækker flere besøgende, og formår at overbevise en procentvist større del om at gennemføre et køb.

Fokusér på din forretning: Overlad tekstforfatningen til et tekstbureau

Incitamentet til at overlade arbejdet med tekstforfatning til et specialiseret bureau er stort. Der er nemlig flere årsager til, at det er fordelagtigt.

Først og fremmest er du garanteret, at bureauet har den nødvendige ekspertise til at levere gennemarbejdede produktbeskrivelser, der skaber mersalg. Teksterne vil nemlig være skrevet med fokus på både læser og søgemaskiner.

Samtidig kan du fokusere på din forretning, frem for at allokere tid til at producere tekst til din webshop. Sandsynligvis besidder du andre kompetencer, der kan skabe værdi andre steder i din forretning. Derfor betaler det sig ikke, at du sætter dig ved tasterne.

Hyr i stedet et bureau, der har reelle cases, der beviser, at deres arbejde med produktbeskrivelser skaber øget trafik og bedre konverteringsrate. Det øger nemlig sandsynligheden for, at de kan levere samme resultater for dig.